3. recenze/ Doctor Who- 11 doktorů, 11 příběhů

Derek Landy
                          Neil Gaiman

Překlad: Věra Kovářová

Počet stran: 416

Rok vydání: 2013 (originál) 2015 (ČR)

Hodnocení na databázi knih: 94%

Oficiální anotace: Soubor povídek slavných autorů k 50. výročí vysílání první epizody kultovního seriálu Pán času (Doctor Who) je nabitý překvapivými zápletkami, které se odehrávají na možných i nemožných místech vesmíru, je plný humoru a samozřejmě Doktorů! Každá povídka představuje jednu z inkarnací Pána času. Jednou nás zavede do starověkého Babylonu, podruhé na planetu vytvořenou podle vzoru Las Vegas, jindy na vesmírnou stanici v podobě obřího stromu. Doktor s humorem a lehkostí sobě vlastní řeší různé záhady, například kde se ve vikingské vesnici vzaly elektrické kabely a jak to vlastně bylo se starými severskými bohy, co mění lidi v Nevadské poušti v hromádky černého slizu, kdo přepsal celý vesmír a způsobil, že jsou Dalekové mírumilovní, nebo proč osoby ve zvířecích maskách skupují domy na Zemi za astronomické sumy a kam zmizela Polly. Slavná jména autorů a snad ještě slavnější fenomén v podobě Pána času zaručují skvělou zábavu a napínavé čtení, jež budete jen těžko odkládat.

Názor na knihu: Jedním slovem: Pecka. Měla bych o tom ale napsat víc, takže jdem na to. Knihu jsem dostala na Vánoce a přes hromadu knih jsem se k ní dostala až teď, protože prostě nebyl čas (kéž bych byla Pán času). Ke knize mě dostalo to, že jsem fanoušek a také to, že jedna povídka byla zveřejněna v časopise Pevnost. Delší chvíli jsem nevěděla jestli si jí vůbec přečtu. Protože já se sice pokládam za velkého Whoviana (fanoušek seriálu), ale stále jsem jěště neviděla originální epizody. Zkouknuté mám jen obnovené série. Každopádně jsem jednoho dne konečně knížku otevřela a začala jsem litovat že jsem jí nezačala číst ještě dávno. Příběh první povídky mě uchvátil i když, jak jsem říkala, originální dokory a epizody neviděla. Originální vydání bylo vydáno v roce 2013, při příležitosti 50 let od první epizody seriálu. Takže, i když je teď doktorů 12 (vlastně 13) v knize jsou příběhy jen do jedenáctého doktora. Nejvíce se mi líbil příběh Záhada strašidelného domu, Něco půjčeného, Spóra a Ne-čas. Pro fanoušky seriálu je to dá se říct povinná četba. (I když jste třeba neviděli původní díly)

Co vy a tento Britský seriál? Četli jste ještě nějaké knihy k tomuto seriálu? Jaký je vaš oblíbený doktor, nebo společník? Jakou máte oblíbenou zápletku?

AZERET